Www

Zoznámte sa s copywritingom

V poslednej dobe sa môžete pomerne často stretnúť s pojmom copywriter. Viete čo títo ľudia v skutočnosti robia? Píšu, no trochu inak.

Čo to je?
Copywriting, by sme mohli veľmi jednoducho vysvetliť ako tvorbu originálnych textov. Väčšinou sa jedná o texty určené na reklamné účely ( televízia, tlač, web… ), PR články, vytváranie webového obsahu, newsletterov, či iných propagačných materiálov.
muž vedle pc
Je toto povolanie vhodné práve pre vás?
Ak by ste sa chceli takémuto povolaniu začať venovať, musíte mať aspoň nejaké predispozície. Úplným základom je ovládanie svojho rodného jazyka, teda v našom prípade slovenčiny. Musíte ovládať gramatiku a samozrejme aj štylistiku. Jednoznačne musíte mať tvorivého ducha. Bez kreatívneho myslenia a prístupu k práci, to v tejto sfére jednoducho nejde. V neposlednom rade vám musí vyhovovať práca, pri ktorej je vyžadovaná časová flexibilita. V mnohých prípadoch sa písanie uskutočňuje z domu, takže nad sebou nebudete mať nikoho, kto vás bude do práce poháňať.
Nepochybne musíte mať chuť pracovať. Ak totiž chcete vytvoriť kvalitné texty, musíte o danej problematike vedieť čo najviac. Pripravte sa aj na to, že nebudete vždy písať iba o témach, ktoré sú pre vás atraktívne. Ako sme už naznačili, je veľmi potrebné mať kreatívne, ale taktiež flexibilné myslenie a prístup k práci.
brýle, tužky a papír
Druhy copywritingu
Ako ste už pravdepodobne pochopili, poznáme rôzne druhy textov, ktoré potrebujú rôzne spoločnosti vytvoriť. Niekto sa môže zameriavať na tvorbu SEO textov, iný zas na PR, teda reklamné články. Pokiaľ by ste sa rozhodli, že sa chcete tejto práci začať venovať, je dobré si dopredu premyslieť, ktorá sféra vyhovuje práve vám. Inak vás vaša práca nebude dariť. Napríklad v prípade autorov, ktorí sa zameriavajú na tvorbu SEO textov, musia taktiež vedieť niečo o tejto technike. Na druhej strane sú tú reklamné texty, ktoré musia byť presne podľa predstáv daného klienta.